saltahav.blogg.se

Välkomna till vår blogg! Följ med besättningen på segelbåten Elvira

Ett slut och en ny början på något stort

Publicerad 2018-01-23 14:00:45 i Allmänt,

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Min livsfilosofi är att leva livet nu och inte vänta på något för då kanske man inte hinner leva livet innan livet är slut. 
Vi har kollat efter en segelbåt ett tag nu utan att lägga så mycket tid på det men när det dök upp en scanmar 35 så kunde vi inte hålla oss. Efter besiktning och lite formalia så köpte vi båten.
Vad som händer med Moa får vi se men min förhoppning är att hon ska få en ny kapten till våren, någon som använder henne lika mycket som jag gör.

Nåväl, ingen större mening att vänta på våren så jag drog igår igång i den nya båten som just nu är namnlös. 
Ny toalett är precis installerad och näst på tur står en upprensning i elsystemet.
Vi ska även beställa ett nytt storsegel då den gamla är väldigt gammalt helt enkelt.

Båten i sig är ganska rejäl och mäter nästan 11 meter på längden. 7 kojplatser och ett ganska rejält kök med ugn.
Toaletten är så man kan stänga dörren och det är rejäl höjd inne i båten.
Genomgående 7/8 mast.

Båten är hyfsat isolerad och nu när det är minusgrader ute så håller värmaren helt ok temp även om man behöver sockor.
Tanken är att ha båten i året om och vintersegla med den.

Lite bilder från dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela