saltahav.blogg.se

Välkomna till vår blogg! Följ med besättningen på segelbåten Elvira

Arbete i slowmotion

Publicerad 2016-04-22 09:11:05 i Allmänt,

Hej 
Körde ett race igår men allt går så sakta just nu.


Jag köpte en koppling som ska klämmas in mellan axelklämmkopplingen och propelleraxeln, detta ska minska vibrationerna. Kostade ca 1800kr så jag tänkte prova.


Efter massor av våld fick jag loss axeln bara för att komma på att det är för tajt, måste såga upp i motorbaljan.


Bytte tempgivaren då den gamla inte funkade, förhoppningsvis ser jag tempen igen efter detta. Mätaren är hel så kan inte vara så mycket annat. Den gamla givaren satt utav helvete. Slutade med att en rörtång kom fram, efter mycket kämpande släppte den gamla.

Såg att avgaslimpan var illa rostad inuti, får nog snart byta den innan det börjar läcka. Tar nog samtidigt avgaskröken. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela