saltahav.blogg.se

Välkomna till vår blogg! Följ med besättningen på segelbåten Elvira

Ryssvärmen

Publicerad 2014-04-14 20:19:28 i Allmänt,

Min ardic minimax som jag köpte begagnad för några år sedan gav förra sommaren upp i kretskortet vilket resulterade i att jag fick tända glödspiralen manuellt.
Den gick endast bra på fotogen vilket gjorde att det blev rätt dyra värmetimmar.
Jag har länge kollat på webasto och andra välkända märken men tyckt att priserna är löjligt höga.
För något år sedan började jag snegla på eBay-värmare från Kina som ett alternativ. Jag har nu efter flera timmars läsning vågat mig på att beställa en, dock vad jag förstått byggd i Ryssland. Hela köpet får ses som en pilot och vägledning till er som vill ha ett billigare alternativ.
Priset för planar 44d som den heter gick på runt 5000, fraktat och klart. Tog ca 2 veckor för paketet att anlända.
Första anblicken ger mig ett seriöst intryck, dock vet jag som van ebayshoppare att skenet kan bedra. Vi får se.

Mera kommer när jag börjat installera skapelsen men det jag saknar redan nu är en ljuddämpare för avgaserna samt en avgasgenomföring.

Nåväl håll till godo

De kom ett paket från andra sidan Atlanten.


Allt prydligt nedpackat



Nya dieseldoris


Ser helt ok ut, går säkert att modifiera glödstiftet om det skulle hålla kass kvalité.


Rätt gedigen metallklump



Detta medföljer, tanken ska jag inte använda utan kommer ta bränsle direkt från befintlig.


Kontrollpanel


S.k plug n play kontakter




Rejäla kontakter, dubbelt avsäkrat. Eventuellt lite krympslang på kontakterna annars är det tummen upp

Kommentarer

Postat av: bengt johansson

Publicerad 2017-03-02 19:04:20

det här låter jätte-bra. men hur beställer jag en värmare???

Svar: Hej Bengt!

Jag beställde min värmare Via EBay men även Albinklubben kan förmedla kontakt. Finns även svensk återförsäljare
saltahav.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela