saltahav.blogg.se

Välkomna till vår blogg! Följ med besättningen på segelbåten Elvira

Vinter på Rörö

Publicerad 2018-11-26 16:22:31 i Allmänt,

Fantastiskt Vackert!
Det är knäpptyst när jag vandrar över berget. Frosten ligger kvar som ett täcke efter nattens kyla.
Så här års är man ensam i gästhamnen men det fanns el på bryggan och avgiften på 100kr betalas på ICA. "Är du helt galen" frågar kassörskan mig när jag förklarar att jag kom med båt.
Kanske jag är det, eller så är det alla andra som inte är riktigt kloka när båtarna lyfts upp på land.

Efter en redig promenad så har jag nu krupit ner och stängt om mig.
Får bli en liten sovpaus innan maten. Ute är det runt nollan, frosten knistrar på Elviras däck och Kapten flinar åt livet!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela