saltahav.blogg.se

Välkomna till vår blogg! Följ med besättningen på segelbåten Elvira

Fullt ös och en ovärderlig radioantenn.

Publicerad 2018-02-23 13:46:39 i Allmänt,

För några veckor sedan noterade jag att radion sprakade till varje gång man passerade masten. Efter lite grävande fann jag radioantennen, kopplad och sonika nerstoppad i ett stuvfack.

Kopplade om via VHF antenn istället och kvar blev radioantennen. Nu har den blivit min förlängda arm för den är perfekt att peta med när man inte når. Ett "verktyg" nog får stanna ombord.

Nu är nya pumpen till färskvattnet på plats och jag har börjat svära över förra ägarens inkoppling av septitanken så till den mildaste grad att jag köpte ny tank och gör om rubbet. Den nya tanken är på 56 liter och var det största jag fick tag i.

Jag har även monterat plexi i nedgången istället för trä som bara sväller på vintern.

Skepp o hoj.
(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela