saltahav.blogg.se

Välkomna till vår blogg! Följ med besättningen på segelbåten Elvira

Höst på vintern

Publicerad 2014-01-04 22:31:53 i Allmänt,

1,6 Mil mmmm så lång släpande jag runt kroppen imorse utan att ens tänka på det, benen bara gick och mina tankar var någon annanstans. Det finns en fördel med att vintern inte kommit än. Det går alldeles utmärkt att springa ute och barnen kan fortfarande cykla till sina kompisar!
Jag hjälpte en kompis idag med bilen, lacken var helt matt trots att bilen tvättats frekvent. Min vän var förtvivlad över dom matta dörrarna och undrade om bilen var förstörd nu. Jag började med en ordentlig avfettning följt av ett rejält skumbad. Någon timmes polering och sedan en vaxning och vips var bilen som ny eller det otränade ögat tycke det iaf även om jag lätt kunnat polera på i några timmar till för att nå perfektionen av en blank och repfri lack. Trots att jag avvecklade min firma för några år sedan sitter fortfarande kunskapen om lacker kvar i mina händer, att köra maskinen sakta och kontrollerat och se hur resultatet börjar ta form är roligt igen. Nåväl ännu en nöjd vän åkte hem i en blank och fin bil.
 
Det lagades pasta hemma idag, hällde upp ett glas med prima vin i rödfärg och dränktes av underbara aromer när jag kör ner huvudet i det enorma vinglaset stort som ett öskar. Det är någon speciellt med att laga riktigt god mat, likt min upphetsning av att massera billacker så njuter jag av matlagningen, att få lägga i kryddan som noga mortlats, att få smaka av och bara konstatera att det här har jag gjort förbannat bra är en bra sak för själen.
 
En underbar person ringde idag och fick mig på extra bra humör, en sån person som förstår en utan att man behöver göra några större utläggningar om hur man mår, tack du är bäst.
 
Barnen har lekt här hela kvällen och skrattat så där jollrande som bara barn kan, fått sin far att smälta över golvet och fått honom att skratta, kvar på bordet ligger en hjälm och 2 radiostyrda helikoptrar, barnen dom sover stenhårt.
 
Over n out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela